Autentificare +373 (22) 85-59-69
© 2006–2024 Nova Poshta Global LLC Toate drepturile rezervate. Utilizarea materialelor acestui site este posibilă numai cu referire la sursă.

ACORD PUBLIC DE ADERARE

ACORD PUBLIC DE ADERARE

cu privire la prestarea serviciilor de poștă-rapida internațională

mun. Chișinău

 

SOCIETATEA CU RĂSPUNDERE LIMITATĂ «New Post International MLD» (în continuare - «Prestatorul») oferă persoanelor fizice servicii internaționale de poștă-rapida pentru livrarea Mărfurilor, achiziționate de către persoana fizică de la Vânzător în conformitate cu prevederile prezentului Acord public de aderare.

Prezentul Acord prin natura sa legală are un caracter mixt și conține în sine elemente ale acordului de transport, expediție și contract de agenție.

Acordul se încheie prin intermediul aderării necondiționate și depline a Clientului la prezentul Acord și prin acceptarea tuturor condițiilor acordului fără semnarea unui exemplar scris al acestuia și are putere juridică în conformitate cu prevederile legislației Republicii Moldova. Momentul încheierii Acordului se consideră momentul înregistrării pe pagina de internet http://www.npshopping.md

 

Acceptarea necondiționată și deplină a prevederilor Acordului de către Client se realizează prin desfășurarea de către Client a acțiunilor, îndreptate spre primirea de servicii, și anume:

  • indicarea adresei depozitului în țara Vânzătorului, în calitate de adresă pentru livrarea Coletelor în țara Vânzătorului;
  • înregistrarea Coletelor pe pagina de internet al Prestatorului în ordinea stabilită prin Acord și condițiile de prestare a serviciilor Nova Poshta SHOPPING.

Clientul nu poate propune propriile condiții ale Acordului.

Acordul este amplasat pe pagina de internet http://www.npshopping.md (în continuare – «Site-ul»), disponibil public și astfel asigură familiarizarea cu conținutul prezentului Acord persoanelor, care se adresează Prestatorului.

Aferent raporturilor, prevăzute prin prezentul Acord, Părțile vor aplica, de asemenea, și Condițiile de prestare

a serviciilor Nova Poshta SHOPPING, care sunt disponibile public și amplasate pe Site.



 

1.DEFINIȚII ȘI ABREVIERI

1.1. Definițiile și abrevierile, prevăzute prin prezentul Acord, se vor interpreta se interpretează conform definițiilor indicate în Condițiile prestării serviciilor Nova Poshta SHOPPING.



 

2.OBIECTUL ACORDULUI

2.1. Prestatorul se obligă să organizeze și să îndeplinească livrarea în Republica Moldova a Mărfurilor realizată prin poștă-rapida internațională, achiziționate de către Client de la Vânzător, iar Clientul, la rândul său, se obligă să primească în timp util Mărfurile livrate și să efectueze plata pentru serviciile prestate de către Prestator.

2.2 Lista serviciilor, oferite Clientului de către Prestator, vor fi indicate în prezentul Acord și/sau în Condiții, amplasate pe Site și includ următoarele (fără vreo limitare):

2.2.1.organizarea punerii la dispoziție a adresei în țara Vânzătorului, pe care Clientul poate să o indice în calitate de adresa de livrare a Coletelor în țara Vânzătorului;

2.2.2.organizarea primirii, procesării Coletelor la depozitul din țara Vânzătorului;

2.2.3.organizarea livrării Coletelor de la depozitul din țara Vânzătorului în Republica Moldova;

2.2.4.organizarea vămuirii Coletelor;

2.3.Prestatorul este în drept să atragă, la propria discreție, terțe părți pentru îndeplinirea obligațiunilor asumate față de Client, precum și este în drept să aleagă sau să modifice de sine stătător tipul mijlocului de transport, traseul, ordinea livrării Coletelor.



 

3. Drepturile și obligațiunile Prestatorului

3.1.Obligațiunile Prestatorului:

3.1.1.Să presteze serviciile în conformitate cu condițiile stipulate în  Acord.

3.1.2.Să acopere pierderile Clientului la cererea acestuia în cazul în care pierderile declarate s-au produs ca urmare a greșelilor comise de către Prestator.

3.1.3.La cererea Clientului să-l informeze cu privire la progresul înregistrat cu privire la îndeplinirea lucrărilor sau a prestării serviciilor.

3.2.Drepturile Prestatorului:

3.2.1.Să primească o remunerare pentru serviciile prestate.

3.2.2.Să primească de la Client informațiile necesare pentru prestarea serviciilor.

3.2.3.Să aleagă la propria discreție și să atragă terțe părți în baza Acordului (inclusiv, fără vreo limitare, companii de expediție, transportatori, brokeri vamali etc) fără coordonarea acestui fapt cu Clientul, rămânând, în același timp, pe deplin responsabil față de Client pentru acțiunile sau inacțiunea acestora.

3.2.4.Să stabilească și să modifice independent tarifele aferente serviciilor prestate în conformitate cu Acordul.

3.2.5.În mod unilateral să modifice prevederile Acordului și Condițiilor prin publicarea acestora pe Site.

3.2.6.Să refuze sau să oprească prestarea serviciilor în cazul în care Clientul încalcă obligațiunile ce-i îi revin în conformitate cu prevederile Acordului și Condițiilor.

3.2.7.De sine stătător să aleagă sau să schimbe tipul mijlocului de transport, traseul livrării, ordinea livrării Coletelor.



 

4. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIUNILE CLIENTULUI

4.1.Obligațiunile Clientului:

4.1.1.Să se familiarizeze cu prevederile Acordului și Condițiilor până la momentul înregistrării pe site-ul Prestatorului.

4.1.2.Să efectueze plata în timp util și cuantum deplin pentru serviciile prestate de către Prestator.

4.1.3.Să furnizeze Prestatorului informația cu privire la conținutul Coletului și altă informație necesară Prestatorului pentru prestarea serviciilor.

4.1.4.Să acopere pierderile înregistrate de Prestator apărute ca urmare a furnizării de către Client a informațiilor neadevărate despre Colet.

4.2.Drepturile Clientului:

4.2.1.Să primească serviciile în conformitate cu prevederile Acordului.

4.2.2.Să ceară de la Prestator informația despre serviciile prestate de către acesta, în conformitate cu prevederile Acordului.



 

5.СOSTUL SERVICIILOR ȘI ORDINEA DECONTĂRILOR

5.1.Informația cu privire la costul total al serviciilor este reflectat în Cabinetul Personal al Clientului, după primirea Coletului la depozitul Prestatorului.

5.2.Costul serviciilor Prestatorului de poștă-rapida internațională de la depozitul aflat în țara Vânzătorului la terminalul Prestatorului în Republica Moldova, se determină conform următoarei grile de tarife:

 

Costul transportului este calculat în dolari americani folosind următoarea formulă:

 

Prețul pentru expediere* + Prețul pe kilogram** x Tariful pe kilogram***

 

 

Livrare la adresa destinatarului

Livrare la punctul de ridicare sau la caseta poștală automată

Țara vânzătorului

Prețul pentru expediere*

Prețul pe kilogram**

Prețul pentru expediere*

Prețul pe kilogram**

SUA

6,00

10,00

5,25

9,97

Marea Britanie

6,00

8,00

5,25

7,97

România

6,20

1,95

5,30

1,95

 

Tarif pe kilogram***

 

Greutate

SUA

Britannia

România

     

La usa

Automat poștal/Oficiu poștal

0,1

7,00

6,80

6,4

5,5

0,2

8,00

7,60

6,59

5,69

0,3

9,00

8,40

6,79

5,89

0,4

10,00

9,20

6,98

6,08

0,5

11,00

10,00

7,18

6,28

0,6

12,00

10,80

7,37

6,47

0,7

13,00

11,60

7,57

6,67

0,8

14,00

12,40

7,76

6,86

0,9

15,00

13,20

7,96

7,06

1

16,00

14,00

8,15

7,25

1,1

17,00

14,80

8,35

7,45

1,2

18,00

15,60

8,54

7,64

1,3

19,00

16,40

8,74

7,84

1,4

20,00

17,20

8,93

8,03

1,5

21,00

18,00

9,13

8,23

1,6

22,00

18,80

9,32

8,42

1,7

23,00

19,60

9,52

8,62

1,8

24,00

20,40

9,71

8,81

1,9

25,00

21,20

9,91

9,01

2

26,00

22,00

10,1

9,2

2,1

27,00

22,80

10,3

9,4

2,2

28,00

23,60

10,49

9,59

2,3

29,00

24,40

10,69

9,79

2,4

30,00

25,20

10,88

9,98

2,5

31,00

26,00

11,08

10,18

2,6

32,00

26,80

11,27

10,37

2,7

33,00

27,60

11,47

10,57

2,8

34,00

28,40

11,66

10,76

2,9

35,00

29,20

11,86

10,96

3

36,00

30,00

12,05

11,15

3,1

37,00

30,80

12,25

11,35

3,2

38,00

31,60

12,44

11,54

3,3

39,00

32,40

12,64

11,74

3,4

40,00

33,20

12,83

11,93

3,5

41,00

34,00

13,03

12,13

3,6

42,00

34,80

13,22

12,32

3,7

43,00

35,60

13,42

12,52

3,8

44,00

36,40

13,61

12,71

3,9

45,00

37,20

13,81

12,91

4

46,00

38,00

14

13,1

4,1

47,00

38,80

14,2

13,3

4,2

48,00

39,60

14,39

13,49

4,3

49,00

40,40

14,59

13,69

4,4

50,00

41,20

14,78

13,88

4,5

51,00

42,00

14,98

14,08

4,6

52,00

42,80

15,17

14,27

4,7

53,00

43,60

15,37

14,47

4,8

54,00

44,40

15,56

14,66

4,9

55,00

45,20

15,76

14,86

5

56,00

46,00

15,95

15,05

5,1

57,00

46,80

16,15

15,25

5,2

58,00

47,60

16,34

15,44

5,3

59,00

48,40

16,54

15,64

5,4

60,00

49,20

16,73

15,83

5,5

61,00

50,00

16,93

16,03

5,6

62,00

50,80

17,12

16,22

5,7

63,00

51,60

17,32

16,42

5,8

64,00

52,40

17,51

16,61

5,9

65,00

53,20

17,71

16,81

6

66,00

54,00

17,9

17

6,1

67,00

54,80

18,1

17,2

6,2

68,00

55,60

18,29

17,39

6,3

69,00

56,40

18,49

17,59

6,4

70,00

57,20

18,68

17,78

6,5

71,00

58,00

18,88

17,98

6,6

72,00

58,80

19,07

18,17

6,7

73,00

59,60

19,27

18,37

6,8

74,00

60,40

19,46

18,56

6,9

75,00

61,20

19,66

18,76

7

76,00

62,00

19,85

18,95

7,1

77,00

62,80

20,05

19,15

7,2

78,00

63,60

20,24

19,34

7,3

79,00

64,40

20,44

19,54

7,4

80,00

65,20

20,63

19,73

7,5

81,00

66,00

20,83

19,93

7,6

82,00

66,80

21,02

20,12

7,7

83,00

67,60

21,22

20,32

7,8

84,00

68,40

21,41

20,51

7,9

85,00

69,20

21,61

20,71

8

86,00

70,00

21,8

20,9

8,1

87,00

70,80

22

21,1

8,2

88,00

71,60

22,19

21,29

8,3

89,00

72,40

22,39

21,49

8,4

90,00

73,20

22,58

21,68

8,5

91,00

74,00

22,78

21,88

8,6

92,00

74,80

22,97

22,07

8,7

93,00

75,60

23,17

22,27

8,8

94,00

76,40

23,36

22,46

8,9

95,00

77,20

23,56

22,66

9

96,00

78,00

23,75

22,85

9,1

97,00

78,80

23,95

23,05

9,2

98,00

79,60

24,14

23,24

9,3

99,00

80,40

24,34

23,44

9,4

100,00

81,20

24,53

23,63

9,5

101,00

82,00

24,73

23,83

9,6

102,00

82,80

24,92

24,02

9,7

103,00

83,60

25,12

24,22

9,8

104,00

84,40

25,31

24,41

9,9

105,00

85,20

25,51

24,61

10

106,00

86,00

25,7

24,8

10,1

107,00

86,80

25,9

25

10,2

108,00

87,60

26,09

25,19

10,3

109,00

88,40

26,29

25,39

10,4

110,00

89,20

26,48

25,58

10,5

111,00

90,00

26,68

25,78

10,6

112,00

90,80

26,87

25,97

10,7

113,00

91,60

27,07

26,17

10,8

114,00

92,40

27,26

26,36

10,9

115,00

93,20

27,46

26,56

11

116,00

94,00

27,65

26,75

11,1

117,00

94,80

27,85

26,95

11,2

118,00

95,60

28,04

27,14

11,3

119,00

96,40

28,24

27,34

11,4

120,00

97,20

28,43

27,53

11,5

121,00

98,00

28,63

27,73

11,6

122,00

98,80

28,82

27,92

11,7

123,00

99,60

29,02

28,12

11,8

124,00

100,40

29,21

28,31

11,9

125,00

101,20

29,41

28,51

12

126,00

102,00

29,6

28,7

12,1

127,00

102,80

29,8

28,9

12,2

128,00

103,60

29,99

29,09

12,3

129,00

104,40

30,19

29,29

12,4

130,00

105,20

30,38

29,48

12,5

131,00

106,00

30,58

29,68

12,6

132,00

106,80

30,77

29,87

12,7

133,00

107,60

30,97

30,07

12,8

134,00

108,40

31,16

30,26

12,9

135,00

109,20

31,36

30,46

13

136,00

110,00

31,55

30,65

13,1

137,00

110,80

31,75

30,85

13,2

138,00

111,60

31,94

31,04

13,3

139,00

112,40

32,14

31,24

13,4

140,00

113,20

32,33

31,43

13,5

141,00

114,00

32,53

31,63

13,6

142,00

114,80

32,72

31,82

13,7

143,00

115,60

32,92

32,02

13,8

144,00

116,40

33,11

32,21

13,9

145,00

117,20

33,31

32,41

14

146,00

118,00

33,5

32,6

14,1

147,00

118,80

33,7

32,8

14,2

148,00

119,60

33,89

32,99

14,3

149,00

120,40

34,09

33,19

14,4

150,00

121,20

34,28

33,38

14,5

151,00

122,00

34,48

33,58

14,6

152,00

122,80

34,67

33,77

14,7

153,00

123,60

34,87

33,97

14,8

154,00

124,40

35,06

34,16

14,9

155,00

125,20

35,26

34,36

15

156,00

126,00

35,45

34,55

15,1

157,00

126,80

35,65

34,75

15,2

158,00

127,60

35,84

34,94

15,3

159,00

128,40

36,04

35,14

15,4

160,00

129,20

36,23

35,33

15,5

161,00

130,00

36,43

35,53

15,6

162,00

130,80

36,62

35,72

15,7

163,00

131,60

36,82

35,92

15,8

164,00

132,40

37,01

36,11

15,9

165,00

133,20

37,21

36,31

16

166,00

134,00

37,4

36,5

16,1

167,00

134,80

37,6

36,7

16,2

168,00

135,60

37,79

36,89

16,3

169,00

136,40

37,99

37,09

16,4

170,00

137,20

38,18

37,28

16,5

171,00

138,00

38,38

37,48

16,6

172,00

138,80

38,57

37,67

16,7

173,00

139,60

38,77

37,87

16,8

174,00

140,40

38,96

38,06

16,9

175,00

141,20

39,16

38,26

17

176,00

142,00

39,35

38,45

17,1

177,00

142,80

39,55

38,65

17,2

178,00

143,60

39,74

38,84

17,3

179,00

144,40

39,94

39,04

17,4

180,00

145,20

40,13

39,23

17,5

181,00

146,00

40,33

39,43

17,6

182,00

146,80

40,52

39,62

17,7

183,00

147,60

40,72

39,82

17,8

184,00

148,40

40,91

40,01

17,9

185,00

149,20

41,11

40,21

18

186,00

150,00

41,3

40,4

18,1

187,00

150,80

41,5

40,6

18,2

188,00

151,60

41,69

40,79

18,3

189,00

152,40

41,89

40,99

18,4

190,00

153,20

42,08

41,18

18,5

191,00

154,00

42,28

41,38

18,6

192,00

154,80

42,47

41,57

18,7

193,00

155,60

42,67

41,77

18,8

194,00

156,40

42,86

41,96

18,9

195,00

157,20

43,06

42,16

19

196,00

158,00

43,25

42,35

19,1

197,00

158,80

43,45

42,55

19,2

198,00

159,60

43,64

42,74

19,3

199,00

160,40

43,84

42,94

19,4

200,00

161,20

44,03

43,13

19,5

201,00

162,00

44,23

43,33

19,6

202,00

162,80

44,42

43,52

19,7

203,00

163,60

44,62

43,72

19,8

204,00

164,40

44,81

43,91

19,9

205,00

165,20

45,01

44,11

20

206,00

166,00

45,2

44,3






 

Tarifele menționate în Contractul Public la data primirii Expediției în depozitul din țara Vânzătorului sunt valabile. 

Tariful nu include taxele și impozitele vamale pentru expedierile al căror cost depășește limita de import fără taxe de 200 de euro la livrarea prin avion, precum și livrarea la adresa Clientului.

5.3.Costul serviciilor în cazul livrărilor Coletelor prin poștă-rapida internațională, care urmează a fi plătite de către Client, se calculează în lei moldovenești prin aplicarea tarifului corespunzător, indicat la punctul 5.2 din prezentul Acord, la cursul valutar MDL/USD, afișat de BNM la data livrării Coletului la depozitul Prestatorului.

5.4.Calculul costului serviciilor de livrare a Coletului de la depozitul din țara vânzătorului în Rep.Moldova se va efectua în baza greutății faptice/reale a Coletului în starea în care acesta a fost livrat la depozitul Prestatorului, adică în ambalajul Vânzătorului sau Prestatorului, dacă ultimul a efectuat re-ambalarea Coletului.

5.5.Plata costului serviciilor se efectuează de către Client în valuta națională a Republicii Moldova (MDL) la momentul primirii Coletului.

5.6.Tarifele pot fi modificate de către Prestator în mod unilateral.

 

6. RĂSPUNDEREA PĂRȚILOR

6.1.Părțile poartă răspundere pentru îndeplinirea necorespunzătoare sau întârziată a obligațiunilor ce le revin în temeiul prezentului Acord, stabilite în Condițiile și/sau legislația Republicii Moldova în vigoare.

6.2.Pentru orice sumă spre plată neachitată la timp, plătibilă în contul Prestatorului, Prestatorul are dreptul să calculeze penalizări în sumă de 2% per lună începând de la data când astfel de sumă trebuia să fie plătită, și până la data când Prestatorul primește această plată.

 

7. DURATA VALABILITĂȚII ACORDULUI

7.1.Acordul intră în vigoare după efectuarea de către Client a următoarelor acțiuni:  

  •  înregistrarea Coletului pe site-ul Prestatorului în ordinea prevăzută de Acord și Condiții.
  •  indicarea adresei depozitului în țara Vânzătorului, în calitate de adresa de livrare a Coletului în țara Vânzătorului;

7.2.Acordul este valabil până la îndeplinirea de către Părți a obligațiunilor asumate în temeiul Acordului.

 

8. ORDINEA SOLUȚIONĂRII LITIGIILOR

8.1.Toate disputele și neînțelegerile, apărute în cursul îndeplinirii Acordului, se vor soluționa pe calea negocierilor și prin acțiuni premergătoare unui proces de judecată.

8.2.În cazul în care soluționarea disputelor nu este posibilă pe calea negocierilor și fără a implica instanțele de judecată, disputele apărute între Părți urmează a fi soluționate în conformitate cu prevederile legislației în vigoare în Republica Moldova.

8.3.Procesele verbale de inspecție a Coletelor, documentele comerciale, încheierile experților și alte documente, care conțin informații despre caracterul și cauza producerii prejudiciului, degradărilor, pierderilor, lipsurilor de conținut al Coletelor, întocmite fără participarea reprezentantului autorizat al Prestatorului, sunt nevalide și nu vor fi luate în considerare la momentul examinării revendicărilor.

9. ALTE PREVEDERI

9.1.Prestatorul este plătitor de impozit pe profit în condiții generale.

9.2.În scopul respectării prevederilor Legii Republicii Moldova « cu privire la protecția datelor cu caracter personal» și a îndeplinirii corespunzătoare a prevederilor Acordului, prin înregistrarea pe Site, Clientul astfel își exprimă acordul privind transmiterea, precum și procesarea și stocarea datelor sale personale de către Prestator, inclusiv și de către terțe părți, pe care Prestatorul le va atrage în vederea prestării serviciilor în temeiul Acordului.

9.3.Toate raporturile legale, care decurg din Acord sau care au legătură cu acesta, în mod special cele ce se referă la intrarea în vigoare, încheierea, executarea și încetarea Acordului, interpretării termenilor sale, determinării consecințelor nevalabilității sau nerespectării prevederilor Acordului, se reglementează în conformitate cu prevederile Acordului și normelor în forță a legislației Republicii Moldova.

 

10. INFORMAȚII DESPRE PRESTATOR

SOCIETATE CU RĂSPUNDERE LIMITATĂ

«New Post International MLD»

MD-2001, Blvd. Ștefan cel Mare și Sfânt 65, ap.(bir.) 806, mun. Chișinău, Republica Moldova, Director Popovici M.

CONDIȚII PENTRU PRESTAREA SERVICIILOR

NOVA POSHTA SHOPPING



 

1.DEFINIȚII ȘI ABREVIERI

1.1.Prestator – Societatea cu răspundere limitată «New Post International MLD».

1.2.Client – persoană fizică, care a atins vârsta de 18 ani, care a plasat o comandă de prestare a serviciilor de poștă-rapida internațională a Mărfurilor.

1.3.Curs comercial - cursul de schimb valutare leu moldovenesc la dolarul SUA sau EURO, la data corespunzătoare, care se determină de către Părți în baza cursului afișat pe pagina de internet: http://bnm.md.

1.4.Vânzător – orice persoană fizică sau juridică, care se află în afara hotarelor țării Prestatorului, care oferă spre cumpărare Mărfuri în magazine online și asigură livrarea acestora pe teritoriul țării Vânzătorului.

1.5.Site – pagină de internet, accesul la care se efectuează prin numele de domeniu http://www.npshopping.md;

1.6.Depozitul în țara Vânzătorului – depozitul, adresa căruia se indică de către Client pentru livrarea Mărfurilor în țara Vânzătorului și se află la următoarea adresă:

  • depozitul din SUA: 27 Merry Lane, East Hanover, NJ, 07936, USA.
  • depozit în Marea Britanie №1: Units 7, St. Martin's Way, Tooting, Nova Post 2, London, SW17 0JH.
  • depozit în România: Bulevardul Unirii 47A, Bloc E3, parter, Nova Post 1, Bucharest, Romania, 30825.

1.7.Depozitul Prestatorului – este un centru de sortare aflat pe teritoriul Republicii Moldova cu o zonă pentru vămuire, în care reprezentanții Serviciului Vamal de Stat efectuează inspecția vamală a Coletelor.

1.8.Marfa - un obiect material, achiziționat de către Client de la Vânzător.

1.9.Coletul - mărfurile (excepție, cele interzise de legislația Republicii Moldova și țara Vânzătorului), ambalate și pregătite spre a fi livrate în conformitate cu cerințele prevederilor țării Vânzătorului și Republicii Moldova, care sunt acceptate de către Vânzător, se procesează și se livrează de către Prestator conform comenzii Clientului prin orice tip de mijloc de transport.

1.10.Colet nerevendicat – coletul, care nu a fost revendicat (ne primit/ne preluat) de către Client în decursul a 25 (douăzeci și cinci) zile lucrătoare de la data sosirii coletului la terminalul SRL «New Post International MLD» sau în orașul indicat ca și adresă de livrare.

1.11.Acord public - acord, care este amplasat pe pagina de internet http://www.npshopping.md și se încheie între Client – persoană fizică și Prestator prin intermediul aderării Clientului la condițiile acestuia prin efectuarea următoarelor acțiuni:

  • indicarea adresei depozitului în țara Vânzătorului, în calitate de adresă pentru livrarea Coletului în țara Vânzătorului;
  • înregistrarea coletului pe site-ul Prestatorului conform termenilor Acordului și Condițiilor pentru prestarea serviciilor Nova Poshta SHOPPING.

1.12.Condițiile pentru prestarea serviciilor Nova Poshta SHOPPING - document, care stabilește termenii și condițiile pentru prestarea serviciilor, prestate de către Prestator. Condițiile pentru prestarea serviciilor Nova Poshta SHOPPING (în continuare - Condițiile) sunt disponibile pe site-ul http://www.npshopping.md

2.DISPOZIȚII GENERALE

2.1.Termenii au fost elaborate de către Prestator în scopul reglementării organizării serviciilor de poștă- rapida internațională a coletelor și prestării unui complex de servicii, legate de prestarea serviciilor de poștă- rapida internațională a coletelor dintr-o țară în altă.

2.2.Prin înregistrarea coletului pe site-ul Clientului confirmă faptul că s-a familiarizat și este de acord cu prevederile acestor Condiții, valabile la momentul înregistrării coletului pe site.

2.3.În ceea ce privește documentația necesară, listei mărfurilor interzise etc, aceste Condiții sunt reglementate de legislația țării Vânzătorului și Prestatorului.

2.4.În cazul diferențelor între textul Acordului public și Condițiilor prezente, prevederile prezentelor Condiții vor prevala.

 

3.ORDINEA ÎNREGISTRĂRII COMENZILOR

3.1.Pentru plasarea comenzii pentru prestarea serviciilor de poștă-rapida internațională, Clientul trebuie să parcurgă procedura de înregistrare pe site sau efectueze înregistrarea (intrarea) prin intermediul facebook.com (Facebook). Dacă înregistrarea (intrarea) pe site este efectuată prin facebook.com (Facebook) Clientul verifică și/sau introduce Numele, Prenumele său (cu litere din alfabetul latin).

3.2.După înregistrarea pe site:

3.2.1. Clientului i se atribuie un număr unic de înregistrare în formatul NPMD ХХ ХХХ ХХ ХХ, unde ХХ ХХ ХХ –identificatorul Clientului.

3.2.2. Expeditorul va pune la dispoziția Clientului dreptul de utilizare a adresei depozitului său în țara Vânzătorului, în calitate de adresă pentru livrarea coletelor în țara Vânzătorului.

3.3.Clientul cumpără de sine stătător mărfurile de la Vânzător, care organizează livrarea mărfurilor la depozitul din țara Vânzătorului, efectuând în prealabil de sine stătător evaluarea calității, parametrilor și caracteristicilor mărfii și efectuează plata pentru ea (dacă marfa este supusă impozitării în SUA, în suma totală aferentă mărfii va fi inclus și suma impozitului plătit).

3.4.La cumpărarea mărfii de la Vânzător, Clientul va indica adresa oferită de Prestator a depozitului în țara Vânzătorului în câmpul Shipping Address în calitate de adresă de livrare:

3.4.1. Adresa depozitului în SUA:

  • Numele complet: Prenumele, Numele de familie al Clientului (cu litere din alfabetul latin) 
  • Adresa 1: 27 Merry Lane NP ХХ ХХХ ХХ ХХ
  • Statul: New Jersey (NJ) 
  • Orașul: East Hanover ʼ
  • Codul poștal: 7936
  • Telefon: +19739476185

3.4.2. Adresa depozitului din Marea Britanie:

  • Numele complet: Prenumele, Numele de familie al Clientului (cu litere din alfabetul latin) 
  • Adresa 1: Units 7, St. Martin's Way, Tooting
  • Adresa 2: Nova Post 2 NP000625426
  • Statul: London 
  • Orașul: Wimbledon
  • Codul poștal: SW17 0JH
  • Telefon: +07470403543

3.4.3. Adresa depozitului din România:

  • Numele complet: Prenumele, Numele de familie al Clientului (cu litere din alfabetul latin) 
  • Adresa 1: Bulevardul Unirii 47A, Bloc E3, parter, Nova Post NPMD0025699
  • Statul: Bucharest
  • Orașul: București
  • Codul poștal: 30825
  • Telefon: +40723345455

 

3.5.Expedierea nu va fi acceptată de către depozitele menționate în punctele 3.4.1, 3.4.2 și 3.4.3 ale Termenilor și condițiilor de prestare a serviciilor și va fi returnată Vânzătorului în următoarele cazuri:

  • în câmpul "beneficiar" vor fi indicate informații ne complete sau orice alte informații, în afară de celea, care sunt indicate în mostrele de la punctul 3.4.1, 3.4.2 și 3.4.3;
  • coletul este primit la depozitul cu cererea efectuării plății nemijlocit de către depozit (modul de plată «plata la livrare»);
  • coletul este livrat din costul neachitat al livrării până la depozit;
  • conținutul coletului cade în categoria mărfurilor interzise spre livrare.

3.6.Dacă în calitate de adresă de plată (billing address) va fi indicată adresa depozitului, astfel de colete nu vor fi acceptate spre transportare și vor fi returnate magazinului online.

3.7.După efectuarea cumpărăturii la Vânzător, Clientul va înregistra coletul, îndeplinind formularul de înregistrare în secțiunea Cabinetul Personal și va furniza Prestatorului următoarea informație:

  • descrierea mărfurilor;
  • suma indicată în factură (costul total al mărfurilor);
  • codul de urmărire (tracking number) al coletului în țara Vânzătorului (se furnizează de către Vânzător);
  • telefon de contact în Republica Moldova;
  • adresa de livrare a coletului în Republica Moldova sau la terminalul SRL «New Post International MLD»;

Suplimentar Prestatorul poate solicita:

  • copia scanată față-verso a buletinului de identitate a cetățeanului Republicii Moldova;
  • Codul numeric personal;
  • copia scanată a cardului bancar, prin intermediul căreia se efectuează plata pentru Marfă cu indicarea primilor și ultimelor patru cifre, indicate pe fața cardului bancar (Clientul are dreptul acopere sau să ascundă cu ajutorul oricăror mijloace tehnice cifrele din mijlocul cardului bancar). Dacă diferite mărfuri sunt plătite prin intermediul diferitor carduri bancare, este necesar de prezentat copii scanate ale tuturor cardurilor bancare utilizate.

3.8.Dacă costul total al mărfurilor, conținute în colet, depășește suma importului cu taxa zero, Clientul trebuie la fel să furnizeze următoarea informație (completând înregistrarea coletului în secțiunea Cabinetul Personal):

  • Numele, prenumele, patronimicul;
  • Datele pașaportului (serie, număr, organ emitent și dată de emitere);
  • Numărul de înregistrare al cardului de contribuabil;
  • Adresa de înregistrare (domiciliu);
  • Încarcă o captură de ecran a paginii de comandă din magazinul online care confirmă costul plății produsului.

3.9.După înregistrarea coletului, acestuia i se va atribui un cod unic, care se va reflecta pe site în secțiunea Cabinetul Personal.

3.10.Prestatorul poate refuza(întrerupe) prestarea serviciilor de poștă-rapida internațională Clientului în următoarele cazuri:

  • numele de familie și prenumele Clientului, indicate în Cabinetul Personal, pe cardul bancar și nemijlocit pe colet – diferă;
  • dacă Marfa cumpărată de Client de la Vânzător cu ajutorul mijloacelor de plată, car nu sunt recunoscute de legislația țării Vânzătorului sau a Republicii Moldova;
  • Prestatorul are insuficiente informații despre Client. În acest caz, prestarea serviciilor se va întrerupe până la momentul prezentării de către Client informațiilor complete și veridice.
  • Prestatorul este în drept să solicite, iar Clientul se obligă să prezinte copii scanate după următoarele documente: - Buletinul de identitate al cetățeanului Republicii Moldova sau a pașaportului străin (sau al altei țări, dacă Clientul nu are reședința în Republica Moldova);
  • copia facturii (invoice-ului)
  • fotografia cardului bancar, prin intermediul căruia s-a efectuat plata pentru Marfă cu indicarea primelor și ultimelor patru cifre, indicate pe fața cardului bancar (Clientul are dreptul acopere sau să ascundă cu ajutorul oricăror mijloace tehnice cifrele din mijlocul cardului bancar).

3.11.După recepționarea, procesarea și pregătirii coletului pentru livrare în Republica Moldova la depozitul din țara Vânzătorului, cu condiția prezentării de către Client a informațiilor conform punctelor 3.7 - 3.8, 3.10 ale Condițiilor, Clientul va fi informat despre locul aflării coletului prin schimbarea statutului coletului în Cabinetul Personal. Prestatorul nu va re-ambala coletul în propriul ambalaj, acesta va fi livrat Clientului nemijlocit în ambalajul furnizat de Vânzător.

3.12.În cazul neconcordării și/sau neîndeplinirii de către Client a cerințelor, prevăzute la punctele 3.7, 3.8 și/sau 3.10 din Condiții în decursul a 30 (treizeci) zile calendaristice de la momentul efectuării cumpărăturii, Prestatorul nu va purta vreo răspundere pentru integritatea coletului (cumpărăturii) și are dreptul să dispună de colet (cumpărătură) la discreția sa, inclusiv în scopul acoperirii cheltuielilor suportate în legătură cu prestarea serviciilor. În același timp, Clientul confirmă absența oricăror pretenții față de Prestator în legătură cu cele menționate mai sus.

 

4.GREUTATEA ȘI GABARITELE PERMISE ALE COLETELOR

4.1.Spre livrare se acceptă coletele, părțile laterale ale cărora nu depășesc următoarele dimensiuni: lungime 122 cm * lățime 102 cm * Înălțime 150 cm.

4.2.Greutatea coletului împreună cu ambalajul nu trebuie să depășească 200 (două sute) kilograme.

4.3.Dacă Prestatorul va descoperi la depozitul din țara Vânzătorului că coletul sau mărfurile nu corespund restricțiilor indicate la punctele 4.1. și 4.2. sau Condițiilor, acesta poate refuza să livreze un astfel de colet.

4.4.Prestatorul va informa Clientul prin e-mail sau telefon despre imposibilitatea îndeplinirii livrării unui astfel de colet. Clientul va informa Prestatorul despre modul cum acesta trebuie să dispună în continuare de colet:

  • să livreze (returneze) coletul Vânzătorului din contul Clientului, sau
  • să recicleze Coletul.

4.5.În cazul neprezentării informațiilor de către Client în decursul a 10 (zece) zile calendaristice de la momentul notificării acestuia, Prestatorul este în drept să dispună de sine stătător de colet prin una din căile indicate mai sus.

4.6.Clientul poartă răspundere pentru conformitatea Mărfurilor achiziționate cu legislația Republicii Moldova și/sau a țării Vânzătorului, inclusiv a Codului Vamal al Republicii Moldova și va compensa Prestatorului pierderile suportate ca urmare a încălcării prevederilor prezentului Acord și/sau legislației în vigoare.

4.7.Prestatorul este în drept să re-ambaleze coletele în scopul reducerii greutății și/sau asigurării integrității coletelor, precum și să deschidă coletele la orice etapă a livrării în scopul verificării conținutului privind conformitatea la cerințele față de colete, prevăzute în Acordul public și în Condiții.

5.MĂRFURI INTERZISE SPRE TRANSPORTARE

5.1.Se primesc spre livrare coletele care nu conțin mărfuri, interzise spre livrare în colete poștale internaționale, interzise spre transportare de aeronave, precum și mărfurile exportul din țara Vânzătorului/import în Republica Moldova, interzis prin legislație.

5.2.Coletele nu trebuie să conțină orice lucruri interzice prin prevederile corespunzătoare ale legislației Republicii Moldova și a țării Vânzătorului, documentelor normative internaționale, inclusiv, fără vreo limitare:

  • documente, care adeveresc identitatea, cărți de muncă, permise, licențe și orice alte documente similare;
  • mijloace bănești (bancnote, monede), carduri bancare (indiferent dacă carduri de debit sau credit), valori
  • mobiliare, cecuri, cărți de cecuri, obligațiuni, bilete de loterie;metale prețioase, pietre prețioase și semiprețioase, bijuterii;
  • obiecte de anticar (inclusiv cărți de anticar), obiecte mai vechi de 100 ani, obiecte de artă originale (nu copii);
  • orice fel de arme de foc și muniție la acestea, arme pneumatice, arme albe și alte obiecte, destinate pentru atac și apărare, orice fel de arme electrice și cu fascicul, orice fel de dispozitive cu electroșoc;
  • substanțe explozive, amestecuri, obiecte dotate cu explozive, mijloace de detonație;
  • gaze ușor inflamabile, gaze neinflamabile și netoxice (gaze lichide criogenice), gaze toxice;
  • gaze comprimate și lichefiate pentru uz casnic și industrial;
  • lichide ușor inflamabile;
  • substanțe solide inflamabile și substanțe, care sunt predispuse spre autoaprindere;
  • substanțe otrăvitoare și potente în orice stare fizică indiferent de forma și calitatea ambalajului;
  • substanțe caustice și corozive;
  • substanțe radioactive;
  • substanțe infecțioase, adică substanțe, care conțin agenți patogeni, care provoacă îmbolnăvirea oamenilor sau animalelor;
  • mărfuri cu destinație militară și cu dublă destinație;
  • ștampile, numere de autovehicule;
  • animale și plante vii (inclusiv copaci și alte plante vii, ceapă; culturi cerealiere, fructe comestibile și nuci; semințe, fructe și grăunțe; plante medicinale);
  • blănuri, piei, animale împăiate, pene, fildeș și obiecte din el;
  • materiale pornografice, producție contrafăcută și falsificată;
  • rămășițe umane, organe umane, țesuturi umane, cenușă de om;
  • substanțe narcotice, psihotrope, analoage și precursoare ale acestora;
  • medicamente;
  • aditivi biologici activi;
  • obiecte second-hand (haine, încălțăminte) în stare murdară;
  • piese de schimb second-hand pentru autovehicule, avioane etc.;
  • mijloace tehnice speciale pentru obținerea tacită a informațiilor;
  • mijloace de braconaj;
  • băuturi alcoolice, tutun și articole din tutun, mărfuri accizabile;
  • produse alimentare, cu excepția celor care corespund tuturor condițiilor următoare:
  • greutatea faptică a produselor, livrate persoanelor fizice nu este mai mare de 10 kilograme;
  • produsele sunt trimise în ambalajul producătorului, iar acesta este intact;
  • produsele nu necesită respectarea unui regim de control al temperaturii (diferit de temperatura ambiantă).
  • containere nemarcate, care conțin lichide (cu excepția băuturilor nealcoolice în ambalajul producătorului, care nu a fost deschisă);
  • metale și fier vechi;
  • alte obiecte, interzise spre export din țara Vânzătorului/import în Republica Moldova.

5.3.Sunt interzise spre livrare obiectele incluse în colete care pot pune în pericol viața și sănătatea oamenilor, duce la distrugerea sau deteriorarea (dauna) altor colete și echipamentului.

5.4.Prestatorul își rezervă dreptul, și fără să poarte vreo răspundere și pretenții ulterioare din partea Clientului, să refuze sau să înceteze prestarea serviciilor în cazul coletelor periculoase pentru livrare sau interzise de legislație.

5.5.Prestatorul își rezervă dreptul la propria discreție să refuze spre livrare orice colete.

5.6.Clientul trebuie să plătească și să compenseze Prestatorului orice cheltuieli rezonabile (inclusiv cheltuielile cu depozitarea), suportate de către Prestator, orice pierderi, impozite și taxe vamale, pe care le poate suporta Prestatorul, iar toate pretențiile, înaintate față de Prestator ca urmare a faptului că coletul nu corespunde oricăror limitări, condiții sau declarații, indicate în Condiții sau ca urmare a refuzului de a efectua livrarea sau întreruperii din partea Prestatorului.

5.7.Dacă Clientul a achiziționat de la Vânzător, care corespunde oricăror limitări, prevăzute în Condiții, Prestatorul nu va compensa orice pierderi, pe care Clientul le poate suporta în legătură cu livrarea acestui colet (mărfuri) și în cazul întreruperii livrării de către Prestator în temeiurile prevăzute de către aceste Condiții, Clientul nu poate pretinde orice fel de compensație.

6.TERMENII ȘI PREVEDERILE DE LIVRARE A COLETELOR

6.1.Livrarea coletelor prin intermediul serviciilor de poștă-rapida internațională se efectuează pe tot teritoriul Republicii Moldova.

6.2.Livrarea coletelor Clientului pe teritoriul Republicii Moldova se va efectua la una din următoarele adrese:

  • la terminalul SRL «New Post International MLD»;
  • la adresa, indicată de Client .

6.3.Dacă nu a fost altfel suplimentar convenit, livrarea coletului Clientului se va efectua adresei, indicat în secțiunea Cabinetul Personal, în calitate de adresa în mod implicit.

6.4.Termenul livrării coletului de la depozitul din țara Vânzătorului în Republica Moldova este de la 8 (opt) zile de la data pregătirii coletului spre livrare în Republica Moldova la depozitul în țara vânzătorului, cu condiția că Clientul a prezentat la timp toate informațiile necesare și adevărate despre sine și colet.

6.5.Prestatorul va lua toate măsurile pentru livrarea coletului în cel mai scurt timp. Întârzierile la livrare sunt posibile ca urmare a circumstanțelor neprevăzute și/sau care nu depind de Prestator, în mod special, din cauza vămuirii efectuate cu întârziere a coletelor de către autoritățile vamale din țara Vânzătorului sau a Republicii Moldova, anularea zborurilor, defecțiunilor tehnice în sistemul informațional al Vânzătorului/Prestatorului și altora.

6.6.Prestatorul nu poartă nicio răspundere pentru termenele de livrare a coletelor, dacă:

  • Clientul a fost informat prin intermediul schimbării statutului coletului în Cabinetul Personal despre sosirea coletului la depozitul Prestatorului, dar nu a fost indicată adresa de livrare;
  • Clientul nu a furnizat sau nu a prezentat la timp documentele în conformitate cu prevederile punctelor 3.8, și 7.8 al Condițiilor.

6.7.Coletul poate fi revendicat (primit/preluat) de către Client în decursul a 25 (douăzeci și cinci) zile lucrătoare:

  • de la data sosirii coletului la terminalul SRL «New Post International MLD»;
  • din ziua sosirii coletului în orașul cu adresă de livrare.

Clientul confirmă faptul că absența oricăror acțiuni din partea sa cu privire la colet în cursul termenului indicat este mărturie a faptului că Clientul a renunțat la dreptul său de proprietate asupra coletului indicat în folosul Prestatorului în conformitate cu prevederile legislației Republicii Moldova.

Prestatorul obține dreptul de proprietate asupra coletelor indicate în conformitate cu prevederile legislației Republicii Moldova.

Prestatorul nu poartă nicio răspundere pentru integritatea coletului și este în drept să dispună la discreția sa cu coletele nerevendicate, inclusiv în scopul acoperirii cheltuielilor suportate legate de prestate serviciilor *.

* Prestatorul obține dreptul de proprietate asupra coletului la prețul, indicat în factură (invoice).

6.8.Coletul se transmite Clientului după plata în cuantum întreg a taxelor vamale, impozitelor și costul serviciilor de brokeraj vamal, dacă este cazul.

6.9.Obligațiunile Prestatorului se consideră a fi îndeplinite la momentul transmiterii faptice a coletului Clientului.

6.10.La primirea coletului Clientul este obligat să verifice integritatea coletului până la momentul semnării facturii. Faptul semnării de către Client a facturii fără careva observații indică spre faptul că Clientul nu are nicio pretenție cu privire la aspectul fizic al coletului, și confirmă că coletul i-a fost înmânat în stare corespunzătoare.

6.11.În cazul în care integritatea ambalajului a fost desigilată sau că aspectul exterior oferă motive să se considere că mărfurile din interiorul coletului au fost deteriorate, Clientul este obligat să deschidă coletul de față cu reprezentantul Prestatorului și să întocmească Procesul verbal de primire-predare, în care trebuie să indice întreaga listă de mărfuri, precum și o descriere a stării și a deteriorărilor acestora. Procesul verbal de primire-predare trebuie să fie întocmit în două exemplare (câte una la fiecare Parte) și semnat de către reprezentanții ambelor Părți. Neîntocmirea Procesului verbal de primire-predare cu o descriere a deteriorărilor la momentul primirii coletului privează Clientul de dreptul de a înainta pretenții față de Prestator.

7.INSPECȚIA ȘI PROCESAREA VAMALĂ

7.1.Suma importului cu taxa vamală zero este stabilită de către legislația Republicii Moldova și constituie 200 EURO în cazul livrărilor pe calea aerului (calculul în EURO se efectuează la ziua sosirii coletelor la depozitul Prestatorului, în conformitate cu cursul de schimb valutar al BNM, și este format din costul mărfurilor și a cheltuielilor de transport).

7.2.Clientul oferă Prestatorului dreptul să efectuează din numele său vămuirea mărfurilor achiziționate de către acesta și își exprimă consimțământul cu privire la transferul datelor sale personale și a documentelor în acest scop către autoritățile vamale și altor autorități, precum și terțelor părți, pe care Prestatorul le poate atrage în scopul prestării serviciilor în temeiul Acordului.

7.3.Livrarea mărfurilor, destinate pentru uz personal, care nu au caracter comercial, costul total al cărora la momentul trecerii de către colet a frontierei vamale a Republicii Moldova nu depășește suma importului cu taxe vamale zero (de la un Vânzător per un Client per colet), se efectuează fără plata taxelor vamale.

7.4.Dacă prețul mărfurilor, conținute în colet la data trecerii frontierei vamale a Republicii Moldova inclusiv cu luarea în considerare a costului livrării depășește suma importului nesupus plăților taxelor vamale, Clientul va achita taxele vamale corespunzătoare, impozitele și costul serviciilor de brokeraj vamal aferent prețului mărfurilor și costul livrării,

7.5.Autoritatea vamală în scopul impozitării poate să însumeze costul:

  • mărfurilor, transmise de la un vânzător la un cumpărător spre un alt client în baza unui singur document de transport a mărfurilor (în cadrul unui colet);
  • mărfurilor, sosite la terminalul vamal în decursul unei zile (indiferent dacă de la un singur sau mai mulți Vânzători). Dacă costul total al acestor mărfuri depășește suma importului cu taxe zero, în cazul acestora se vor percepe taxe calculate asupra costului mărfurilor, inclusiv costul livrării.

7.6.În scopul determinării (sau verificării) costului mărfurilor, conținute în colet, autoritățile vamale pot lua în considerare costul, indicat în chitanțe, pe etichete, precum și costul curent al mărfurilor similare în magazinul online, unde Clientul a efectuat cumpărătura.

7.7.În scopul confirmării costului real al mărfurilor, Clientul poate oferi Prestatorului documente suplimentare: extrase bancare, scrisori de confirmare a efectuării plății de la magazinul online și altele.

7.8.La solicitarea autorităților vamale, Prestatorul poate solicita, iar Clientul se obligă să prezinte informația suplimentară și documentele necesare pentru vămuirea coletului. De asemenea, reprezentantul autorităților vamale poate lua legătura cu Clientul în mod direct (prin telefon, indicat la momentul înregistrării) pentru confirmarea faptului că marfa/mărfurile conținute în colet, au fost achiziționate de către Client.

În cazul în care Numele, prenumele Clientului, indicate pe coletul Clientului, care a sosit în Republica Moldova, diferă de Numele, prenumele Clientului indicat în Cabinetul Personal, Prestatorul este în drept să ceară, iar Clientul se obligă să prezinte copii scanate ale următoarelor documente:

  • Buletinul de identitate sau pașaportul străin al cetățeanului Republicii Moldova ( sau al unei alte țări, dacă Clientul nu are reședința în Republica Moldova);
  • Copia facturii (invoice-ului);
  • Copia scanată a cardului bancar, prin intermediul căreia se efectuează plata pentru Marfă cu indicarea primilor și ultimelor patru cifre, indicate pe fața cardului bancar (Clientul are dreptul acopere sau să ascundă cu ajutorul oricăror mijloace tehnice cifrele din mijlocul cardului bancar). Dacă diferite mărfuri sunt plătite prin intermediul diferitor carduri bancare, este necesar de prezentat copii scanate ale tuturor cardurilor bancare utilizate.

7.9.În cazul în care în cursul vămuirii, autoritățile vamale descoperă că coletul conține obiecte, care sunt interzise spre livrare în Republica Moldova, precum și în cazul neprezentării de către Client în totalitate a documentelor și informațiilor, necesare pentru vămuire, Prestatorul va informa Clientul prin e-mail sau telefon despre imposibilitatea efectuării unui astfel de colet.

7.10.Dacă Clientul a refuzat de la serviciile de vămuire sau Clientul nu a luat măsuri, care sunt necesare pentru efectuarea vămuirii (nu a prezentat documente, a furnizat un set incomplet de documente etc) sau lipsește legătura cu Clientul în decursul termenului, furnizat pentru efectuarea vămuirii, în rezultatul căruia coletul Clientului nu a fost vămuită și în conformitate cu legislația vamală a Republicii Moldova în vigoare a fost reciclat, Clientul este de acord cu faptul că acțiunile menționate mai sus indică spre faptul că Clientul a renunțat la dreptul de proprietate asupra coletului respectiv în folosul Prestatorului în conformitate cu legislația Republicii Moldova, precum și faptul că Clientul nu are vreo pretenție față de Prestator.

În conformitate cu cele de mai sus, Prestatorul nu poartă vreo răspundere pentru integritatea coletului și este în drept să recicleze coletul în conformitate cu prevederile legislației Republicii Moldova.

7.11.Clientul, în cazul refuzului efectuării vămuirii, va informa Prestatorul despre modul cum acesta va dispune în continuare de colet:

  • reciclarea coletului din contul Clientului.

7.2.În cazul neprezentării informației de către Client în decursul a 10 (zece) zile lucrătoare de la momentul notificării sale, Prestatorul este în drept să dispună de sine stătător de colet prin una din metodele indicate mai sus.

8.SERVICII SUPLIMENTARE

8.1.Serviciul «Statutul livrării» oferă posibilitatea de a urmării locul aflării coletului în orice moment. Serviciul poate fi accesat în Cabinetul Personal pe Site.



 

9.DESPĂGUBIRI ȘI RĂSPUNDEREA PĂRȚILOR

9.1.În cazul examinării pretențiilor, inclusiv și pentru a determina temeiul, termenii și mărimea compensării pierderilor suportate de către Client:

9.1.1.În cazul livrării internaționale pe calea aerului se vor aplica prevederile:

  • Convenției pentru unificarea anumitor reguli referitoarela transportul aerian internațional, semnată la Varșovia la 12 octombrie 1929, (Convenția de la Varșovia), cu modificări și adăugiri;
  • Convenției pentru unificarea anumitor reguli referitoarela transportul aerian internațional, semnată la Montreal la 28 mai 1999 (Convenția de la Montreal), cu modificări și adăugiri.

În cazul aplicării prevederilor Convenției, prevederile Convenției de la Montreal vor prevala asupra

prevederilor Convenției de la Varșovia.

9.1.2.În cazul livrării internaționale pe cale   rutieră   se   vor   aplica   prevederile   Convenția referitoare la contractul de transport rutier internațional de mărfuri pe șosele (CMR), încheiată la Geneva la data de 19 mai 1956.

9.1.3.În cazul livrărilor multimodale, care se efectuează parțial pe calea aerului și cu transport rutier, prevederile convenției, prevăzute de subpunctele 9.1.1., 9.1.2., se vor aplica în corespundere cu tipul de livrare cu luarea în calcul a cazurilor particulare prevăzute de convenție.

9.1.4.În cazul una din prevederile din aceste Convenții, prevăzute la subpunctele 9.1.1., 9.1.2., nu sunt

aplicabile, Prestatorul și Clientul se vor ghida de normele corespunzătoare din legislațiile naționale.

9.2.Prestatorul va fi notificat în scris în cel mai scurt timp despre toate pretențiile prezentate:

9.2.1.În cazul livrărilor internaționale pe calea aerului, în caz de pierdere sau deteriorare a coletelor, pretențiile se vor înainta nu mai târziu de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data primirii coletului.

9.2.2.În cazul livrărilor internaționale efectuate pe calea rutieră, în caz de pierdere sau deteriorare a coletelor, cu condiția că astfel de pierderi sau deteriorări sunt evidente, pretențiile se vor înainta la momentul primirii coletului, iar, în cazul când pierderea sau deteriorarea coletelor, nu sunt evidente – nu mai târziu de șapte zile din ziua când a fost primit coletul, cu excepția zilelor de duminică și de sărbătoare.

9.2.3.Pretențiile, privitoare la termenele de livrare internaționale atât pe cale aeriană, cât și pe cale rutieră, se vor înainta nu mai târziu de 21 (douăzeci și una) zi calendaristică de la data, când coletele au fost transmise la dispoziția Clientului.

9.3.Pretențiile se vor înainta pe hârtie sau în format electronic (copie scanată) și trebuie să conțină următoarele informații: data întocmirii, numerele facturilor internaționale de poștă-rapida, în baza cărora se înaintează pretențiile; informații detaliate privind motivele prezentării pretențiilor (volumul deteriorărilor și/sau pierderilor, substituirilor) aferente fiecărei facturi internaționale de poștă-rapida, mărimea pretențiilor revendicate, semnătura Clientului. Împreună cu pretențiile Clientul va prezenta și factura (invoice-ul) și extrasul de cont (cu semnătura băncii) drept confirmare a prețului și efectuării plății. Prestatorul este în drept să solicite de la Client alte documente, necesare pentru examinarea pretenției.

9.4.Răspunderea Prestatorului:

9.4.1.Limitele răspunderii Prestatorului.

  •           Prestatorul poartă răspundere pentru pierderea sau deteriorarea totală sau parțială a coletului, care s-au produs de la momentul sosirii coletului la depozitul din țara Vânzătorului până la primirea acestuia de către Client. Faptul deteriorării sau pierderii coletului trebuie să fie confirmat în modul prevăzut în Acordul public și Condiții.

Statutul livrării coletului, furnizat de serviciile (poștale) de poștă-rapida în țara Vânzătorului, nu confirmă faptul sosirii coletului la depozit, în țara Vânzătorului.

  • În cazul pierderii sau deteriorării complete a coletului din cauza Prestatorului, Prestatorul va compensa Clientului suma, egală cu prețul declarat, pe care Clientul o furnizează Prestatorului, atunci când a înregistrat coletul pe Site, dar nu mai mare decât prețul faptic a coletului, indicat în factură (invoice). În cazul compensării depline a prețului declarat pentru deteriorarea coletului, Clientul va returna Prestatorului coletul, pentru care a primit compensarea.
  • În cazul pierderii sau deteriorării parțiale a coletului din cauza Prestatorului, Prestatorul va returna
  • Clientului contravaloarea declarată corespunzătoare a coletului.
    • Prețul Mărfurilor, care urmează a fi compensat, se calculează în lei moldovenești la cursul valutar al
  • BNM, valabil la data sosirii coletului la depozitul Prestatorului.
    • Contrar prevederile subpunctelor 9.4.1.2.-9.4.1.4., dacă în conformitate cu prevederile subpunctului 9.1.1.-9.4.2.în scopul reglementării raporturilor între părți se aplică prevederile uneia din Convenții – răspunderea Prestatorului se determină și se limitează prevederilor convenției corespunzătoare.

9.4.3.Cu excepția cazurilor când prevederile Convențiilor, prevăzute de subpunctele 9.1.1., 9.1.2., sau normelor legislației naționale corespunzătoare, conform subpunctului 9.1.4., dispun altfel, Prestatorul nu poartă vreo răspundere pentru:

  • pentru deteriorarea coletului fără ambalaj sau în ambalaj, care nu asigură integritatea acestuia sau nu corespunde particularităților coletului;
  • pentru integritatea, siguranța coletului sau а lipsurilor în cazul în care coletul este transmis Clientului într- un ambalaj întreg/nedeteriorat, precum și în cazul în care deteriorările identificate ale ambalajului nu corespund cu caracterul deteriorărilor obiectelor conținute în colet;
  • pentru respectarea regimului de temperatură în timpul transportării coletului;
  • pentru așa pierderi precum: cheltuieli cu transport alternativ, pierderea profitului, pierderea oportunităților sau veniturilor comerciale, care au fost cauzate în urma imposibilității utilizării coletului din cauza pierderii, deteriorării sau livrării întârziate a acestuia;
  • în cazul în care pierderea coletului, deteriorarea sau livrarea întârziată a acestuia s-au întâmplat ca urmare a acțiunilor și/sau instrucțiunilor Clientului;
  • pentru daunele, cauzate ca urmare a întârzierilor, dacă va demonstra faptul că el, angajații și agenții săi au luat toate măsurile, care au putut fi luate, pentru a evita cauzarea daunelor, sau că, pentru el sau ei, a fost imposibil să ia astfel de măsuri;
  • în cazul aplicării unor taxe suplimentate Clientului după îndeplinirea formalităților de vămuire aferente coletului și eliberării coletului în baza unui regim anumit al taxelor vamale și impozitelor (în legătură cu schimbarea ratelor taxelor vamale, impozitelor vamale și mărimii altor plăți vamale, cerințelor documentelor normative și din alte cauze), precum și ca urmare a aplicării față de Client a sancțiunilor financiare în legătură cu plata întârziată a taxelor, impozitelor și plăților vamale respective;
  • pentru daunele, suportate de către Client până și după îndeplinirea formalităților vamale aferente coletului de către autoritatea vamală, în mod special în cazul descoperirii de către autoritatea vamală după îndeplinirea formalităților vamale a neajunsurilor în plata taxelor și impozitelor vamale, precum și neprezentării de către Client în cuantum total a documentelor și informațiilor, necesare pentru îndeplinirea formalităților de vămuire;
  • în cazul descoperirii de către autoritatea vamală a cazurilor de desfășurare de către Client a acțiunilor care pot fi calificate drept contrabandă și a altor infracțiuni vamale, precum și a încălcării regulilor vamale, inclusiv în timpul verificării activității sale financiare și gospodărești, și în cazul prezentării de către acestea a informațiilor vădit eronate la îndeplinirea formalităților vamale sau a altor documente;
  • dacă coletul conține orice obiecte interzise, chiar și dacă Prestatorul a acceptat din greșeală un astfel de
  • colet;
  • în cazul refuzului de a îndeplini oricare plăți ilicite în favoarea Clientului;
  • pentru acțiunile sau inacțiunile Clientului, care încalcă cerințele legislației și a actelor legislative și normative ale Republicii Moldova până, în timpul sau după vămuire;
  • pentru refuzul de a presta servicii aferente anumitor colete ale Clientului sau în privința tuturor coletelor Clientului în cazul neprezentării sau prezentării cu întârziere de către Client a tuturor documentelor necesare pentru îndeplinirea formalităților de vămuire, prezentării de către Client a informațiilor insuficiente și/sau documentelor eronate, descoperirea încălcării de către Client a prevederilor legislației Republicii Moldova și/sau oricăror altor legislații aplicabile, precum și în cazul când Prestatorul are suficiente motive să creadă că acțiunile sau lipsa de acțiune din partea Clientului contravin(e) legislației, pot duce la răspundere penală sau alt fel de răspundere, prevăzute de legislația Republicii Moldova și/sau a altor legislații aplicabile;
  • pentru mărfurile, achiziționate   de   către   Client   (calitatea acestora, set  complet, conformitatea caracteristicilor declarate de către Client etc);
  • pentru termenele de livrare coletelor/mărfurilor de la Vânzător la depozitul în țara Vânzătorului;
  • pentru securitatea și livrarea coletului, în cazul în care Clientul și/sau Vânzătorul a indicat informații incomplete sau incorecte: lipsește descrierea Mărfii, nu este indicată sau intenționat micșorat prețul acesteia, adresa depozitului în țara Vânzătorului a fost indicată greșit, cu greșeli sau neindicat în întregime, fie din vina Clientului sau a Vânzătorului etc;
  • pentru acțiunile desfășurate de către autoritățile vamale ale Republicii Moldova și a țării Vânzătorului sau altor organe abilitate în cazul încălcării de către Client a prevederilor Acordului public și/sau Condițiilor;
  • în cazul aplicării față de Client a taxelor și impozitelor vamale, urmare a însumării contravalorii mărfurilor în conformitate cu prevederile punctului 7.5.

9.4.4.Răspunderea Prestatorul pentru siguranța coletului încetează la momentul transmiterii acestuia

Clientului.

9.5.Răspunderea Clientului:

9.5.1.Clientul poartă răspundere pentru toate urmările negative (deteriorare, ieșirea din funcțiune, deformarea coletului etc) în cazul utilizării de către Vânzător a unui ambalaj necorespunzător pentru transportarea coletului (ambalaj, care nu corespunde caracteristicilor speciale ale coletului, greutății sau standardelor stabilite, condițiilor și cerințelor tehnice valabile față de ambalajul coletului) și lipsei marcajului corespunzător.

9.5.2.În cazul în care coletul transmis de către Vânzător a conținut substanțe otrăvitoare, radioactive sau chimice, substanțe cu pH acid sau alte substanțe periculoase, Clientul va purta întreaga răspundere pentru pierderile, pricinuite terțelor părți, coletele cărora s-au transportat sau s-au păstrat împreună cu coletul Clientului.

9.5.3.În cazul aplicării față de Prestator sau către angajații acestuia a unor sancțiuni financiare, amenzilor, altor feluri de răspundere financiară, prevăzute de Codul Vamal al Republicii Moldova și alte acte normative ale Republicii Moldova, în legătură cu prezentarea de către Client a informațiilor incomplete și/sau incorecte, altor încălcări din partea Clientului, precum și în legătură cu prezentării întârziate de către Client a documentelor și informațiilor necesare pentru întocmirea declarației vamale, Clientul va purta răspundere față de Prestator sub formă de amendă, egală cu suma sancțiunilor financiare aplicate față de Prestator sau mărimii amenzii, aplicată față de angajatul Prestatorului sau sumei altor tipuri de răspundere financiară, aplicate față de Prestator sau față de angajații acestuia.

9.6.În cazul în care la momentul eliberării coletului Părțile vor descoperi că acesta a suferit careva deteriorări sau dacă coletul lipsește din ambalajul întreg (nedeteriorat), răspunderea pentru orice deteriorări, lipsuri sau lipsa conținutului coletului în mijlocul ambalajului, o va purta Vânzătorul și/sau Clientul.



 

10. CIRCUMSTANȚE EXCEPȚIONALE (FORȚA MAJORĂ)

10.1.Părțile nu poartă nicio răspundere pentru neîndeplinirea (îndeplinirea necorespunzătoare) obligațiunilor asumate, în cazul în care această neîndeplinire (îndeplinire necorespunzătoare) s-a întâmplat ca urmare a circumstanțelor excepționale (forță majoră).
10.2.Se consideră drept circumstanțe excepționale (forță majoră) fenomene ale naturii (inundații, cutremure de pământ, viscole, gheață pe drum, o scădere/creștere substanțială a temperaturii aerului și alte calamități naturale), calamități de natură biologică, tehnogenă și antropogenă (explozii, incendii, pandemii, epizootii, epifitotii etc), circumstanțe ale vieții civile (război sau conflict armat, blocade, revolte sociale, acte de terorism, greve de anvergură mare etc), acțiuni sau cerințe normative ale organelor publice, defecțiuni tehnice în sistemul informațional al Vânzătorului/Prestatorului și alte circumstanțe, aflate în afara controlului și voinței Părților, care s-au întâmplat după intrarea în forță a Acordului, care influențează nemijlocit acțiunile Părților și fac imposibilă îndeplinirea obligațiunilor asumate în baza acestui Acord.

10.3.Prin scăderea sau creșterea semnificativă a temperaturii se înțelege scăderea sau creșterea faptică a temperaturii aerului în mediul înconjurător până la o așa temperatură, prin care livrarea coletului, aflat la depozit, în cala mijlocului de transport al Prestatorului sau al terței părți atrase de acesta pentru efectuarea livrării, se strică, deformează, își schimbă proprietățile și calitatea sau se distruge.

10.4.La dorința uneia din Părți, circumstanțele de forță majoră vor trebui confirmate de către Camera de

Comerț și Industrie sau de organele abilitate, pentru fiecare caz în parte.

10.5.Termenul îndeplinirii de către Părți a obligațiunilor asumate în temeiul Acordului se vor prelungi

echivalent cu termenul, cât timp au existat astfel de circumstanțe.

Alte categorii de întrebări

Altele

Arată tot

Restricții de livrare

Cum să comandați de la magazinele online din străinătate?

Arată tot